2009-08-02

Tyst i huset...

Bara mamma är vaken :)

Efter morgonens amning följer en liten påklädningsritual med d-droppar, tvätt av ansikte ögon och händer, lite bus på skötbordet med ett flertal läten som man inte vill att någon annan skall höra ;) och sedan somnar min lille bus. I vanliga fall hade jag satt igång och bäddat, plockat och rivit runt i huset med mera pyssel som tvätta dammsugning mm. Men just nu ligger båda mina killar och sover så söt, så det fick bli en stoooor kopp te framför datorn.

Älskar lugnet vissa dagar då det känns som hela världen sover, som om någon har tryckt in pausknappen (men råkat missa mig)... och paus är just det jag behöver ibland, inte för att komma bort eller så men för att allt går så fort. Jag märket det så tydligt nu när vi har Noam.

Det känns som om det var igår jag berättade för min familj att vi väntade barn, men det är faktiskt ett år sedan nästan på dagen. Vilken känsla...jag ryser vid tanken. Kom just på att våra bästa vänner har bröllopsdag idag! och vilken härlig dag det var, superfint bröllop... Grattis till er A & P på ett års dagen!

Nu kurrar min mage och jag tror att det är dags för mig att väcka åtminstone den ena av mina killar!

2 kommentarer :

  1. ta varje tyst tillfälle till akt för njutning:)för ner guld klimpen börja prata så er det slut på tysta stunder!! man ska veta allt som finns att veta,och ner han inte hemma så tänker på vad han finns och gör.

    SvaraRadera
  2. Hej söta söta vännen! Hoppas du och resten av familjen mår bra! Jag längtar efter er allihop med mest Noam, hihihi :) Vilken fin blogg, du är ju jätteduktig. Den hamnade genast bland favoriterna. Ja, jag tror aldrig jag glömmer tiden för ett år sedan när du upptäckte att du var gravid, ååååh va roligt det var hahahaha. Nu åker vi alldeles strax till Italien men vi ses när vi kommer hem. Puss o kram o hälsa alla! / Kristin

    SvaraRadera