2009-08-04

Stockholm i mitt hjärta...

Då var det bokat, 2 nätter i vår häääärliga huvudstad! Det är något speciellt med Stockholm sommartid! i love it.

Vid bokningen frågade jag om hur det funkar när man har en liten bebis med sig, om han kan sova i vår säng eller om det finns möjlighet att få spjällsäng och spjällsäng fick det bli iom att sängarna i rummet inte sitter ihop, sen undrade jag om hotellets utrymmen och om det var nivåskillnader med en massa trappor tex till frukostsalen mm, iom att vi har vagn med oss, då hör jag telefonistens gälla röst fråga :
"vaddåååå har niiii vagn med eeeer??"
"ehhh hmmmm ööö JA! Han e ju som jag sa knappt 4 månader, och kan inte riktigt gå än" svarade jag...
"jaha..men då får vi boka ett större rum på ett annat plan!"
"ja..hmm..jo...det kanske vore bra. Tack."
Så nu åker vi ett par dagar på en minisemester och skall mest drälla runt, promenera, shoppa, och äta gott. Skönt med miljöbyte.

Igår fick jag ett paketavi! Åå så glad jag blev när jag såg att det var min efterlängtade affisch som hade kommit ända från Malmö! Olle Eksells ögonkakao. Den skall hänga i köket (bilder kommer senare) måste bara hitta en trevlig ram till.


2 kommentarer :

  1. Nu för tiden får man nuja sig med mini sem=))sem växer med barna,snart sitter ni på pub och ta en drink=))Sthockholme är kul.Ni kommer ha finna dagar der<3<3<3<3ögona är ochså finna nestan som dinna.

    SvaraRadera
  2. hahah ja...till en början kan vi ju slurpa juice lr ngt...skall bli kul när han kan sitta med oss vid bordet... fina ögon som Tom brukar säga stora kooo ögon ;))

    SvaraRadera