2009-08-17

GI Noll/ LCHF

Sedan en tid tillbaks har jag följt en låg GI diet. Resultatet är -6kg på ca 2½ månad. Jag började med att testa att utesluta allt bröd, pasta, ris och potatis och tillsätta mer fett och det funkade fint för mig...

Vi är så vana att kolhydrater är grunden i vår kost och är så rädda för fett så det var lite svårt att tänka om i början. För att förstå detta bättre har jag läst mycket om just LCHF och funnit att tänket passar mig utmärkt! En del pyssel och omställning får man räkna med men det är det värt.

På grund av amningen så har jag inte följt dieten så strikt utan ätit kolhydrater vid enstaka tillfällen, men har varit lite försiktig med socker! då denna sätter igång ett beroende i MIN kropp.

Debatten om socker, lightprodukter, kolhydrater och fetma är mycket intressant när man tar sig tid till att dyka lite djupare i ämnet. Men som allt annt; det som funkar för en funkar inte alltid för alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar