2009-08-13

Sömnlös i karlstad...

Efter en fullspäckad dag med besök, fika, mer besök och lite mer fika så hoppades jag på en lugn natt...men det var något som störde mig och den här gången var det inte lillen...

Min vän L berättade något som ockuperade mina tankar hela kvällen och natten. I maj så var L & L på besök hos oss för att träffa mig och Noam som var ca 5 v gammal, på ett av korten som togs i lägenheten på L och Noam så fanns det ett låt oss kalla det "fenomen" som inte fanns med på alla kort och som tydligt inte var ludd, damm eller annat som optiskt kunde påverka fotot (har inte sett kortet ännu). Med denna information och gåshud satt jag hela kvällen och funderade på vår existens och "tiden" efter döden (djupt!) tankarna följde med mig i sömnen och den lilla stunds sömn jag fick var mycket orolig och ytlig då jag vaknade var 10:e minut och tittade till Noam som låg och sov med ett litet leende på sina små söta läppar.

Efter morgonamningen kl. 07.19 lade jag Noam bredvid mig (kändes tryggt) och tänkte att vi kunde få sova en liten stund till, då börjar dom borra i huset!"#¤%&/ ja men... GIVE ME A BREAK!

Nu efter ett par koppar starkt kaffe som snarare påminner om rävgift (inte för att jag har smakat på det) och en mysig lekstund med sång och bus känner jag mig mycket piggare, även om kroppen skriiiiiiker av trötthet! Funderar på att gå ut en stund i regnet och släppa mina tankar någonstans längst älvkanten och ta med mig ny energi hem!

Imorgon åker vi till Norrköping för ett sista farväl till Noams gammelfarfar Ivar som lämnade oss den 19/7 2009 han skulle ha fyllt 95 förra veckan. Vi och framförallt Tom kommer att sakna honom, han har betytt mycket för honom.

4 kommentarer :

  1. Det ska bli så roligt att träffa er igen. Sist var ju sonen ungefär lika gammal som Noam är nu! Visst är det tråkigt med begravningar men fördelen är ju som sagt att man får träffa den släkt som finns kvar i livet. Sonen har inga kusiner så det ska bli roligt att träffa en syssling även om det är en bebis ;-).

    Maria

    SvaraRadera
  2. Men dom är snälla, glöm inte det :-D
    Längtar redan efter nästa träff!!!

    SvaraRadera
  3. Min älskade unge!!! va inte rädd det måste vara eran skyddsängel<3eller gammalfarfar som ör att säga hejdå utan massa andra som stör:).Man ska inte rädd dom på andra sidda vill oss bara väll(för det mestta i alla fall)

    SvaraRadera
  4. jag vet att det är ingen fara:)men när man vaknar mitt i natten (och har gjort så i flera månader)och inte sover så bra så blir man lite knasig i bollen ;)och skulle jag veta att det var någon i familjen lr någon som bara vill väl så skulle jag inte vara lika rädd, hmm svårt att förklara hur det känns, som att vara iaktagen i sitt eget hem..

    SvaraRadera