2009-08-01

Sola?! i karlstad!

Äntligen skiner solen över oss igen!

Funderar på om det var mitt fel att det har regnat så senaste tiden, det sägs att om man dödar en spindel så regnar det dagen efter...

I måndags så "råkade" jag ta död på ett par spindlar som åkte snålskjuts med i Noams vagn från Väse till Karlstad, iom min spindelfobie så handlade jag i ren desperation.

Efter morgonamningen så skulle plutten sova, jag brukar lägga honom i vagnen och köra ut vagnen på balkongen. Just när jag drar upp suffletten så får jag syn på en vidrig stor (enligt mig) spindel på som i rask takt banade väg mot MIN bebis! aaahhh panik! upp med bebin, ner på golvet, sprang och hämtade papper och tänkte att jag skulle bara ta spindeln och slänga iväg den över balkongräcket hhhaaahh, jag blev så äcklad så jag råkade krama ihjäl den stackare och just när jag trodde att dramat var över så kommer det fram en till!"#¤%& ryser! ja ja nog om spindlar.

Dagen spenderades på stan med familjen. Mjukglass, kaffelatte och en härlig utsikt över klarälven! Jag inhandlade en supergossig tröja som jag tror kommer bli en höstfavorit! Tack mamma för tipset ;)

Hoppas nu på att vädret håller i sig så att vi får en härlig söndag (mest för Tom´s skull som är inne på jobbet 6 dagar/vecka) men om det inte gör det så har jag planer på att baka och kanske se en film!

Med detta säger jag godnatt och hoppas på att mina drömmar blir spindellösa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar