2009-09-27

Anna Anka och hennes vänner...

Herregud va roligt man kan ha framför 3:an och jag menar helt sjukt roligt! jag skrattar så att jag får ont i magen! inte med någon, nej nej...ÅT någon eller några rättare sagt. Dessa Hemmafruar i Hollywood förgyller min värld med sina liv och med sina kommentarer, it´s to die for. Asså denna Maria och hennes "riktigt gula ostbåge" och fru Anka som äter brosk på skånska är hilarious. Vart har dom hittat dessa och vem är geniet som kom på att filma dom, jag hoppas verkligen att det inte är one time show.

Förutom att en timma framför tv´n går rekordfort så har även denna helg gjort det. Men det är nog bara för att Tom alltid jobbar på lördagar, det blir inte mycket helg för oss tillsammans. Men det lilla vi får är ju alltid något! Jag har honom hemma åtminstone varje kväll. Tänk tiden han jobbade i Norge, det hade ju varit så jobbigt nu, om han var borta hela veckorna.

Igår gjorde jag inte mycket mer än att träna med mamma (tack snälla pappa för att du var barnvakt igen!) och sedan bara var med mitt lilla busfrö. Kvällen var kort och både jag och Tom satt som två superduper trötta ufon i soffan. Tycker visserligen inte att man måste göra saker jämt men att somna på soffan när klockan inte ens är 21.30 känns lite oglamoröst, men å andra sidan vaknar vi ett par gånger varje natt och Noam´s inbyggda klocka verkar ringa 06.00 varje dag (kan man inte få programera sovmorgon någon dag?)

Idag gick vi på en lång promenad till Rusta! Ja herregud vilka (blå)bär det jobbar där :P men jag behövde tack å lov inte fråga om någon hjälp idag utan bara tog det jag skulle ha, betalade snabbt och checkade ut! Service är inte något man har med på anställningskraven här i karlstad i alla fall och jag antar att lönerna sätts därefter så en ond cirkel skapas. Inga krav, dålig lön, ingen arbetsmoral!

Ja ja, nu har jag spenderat en tid framför datorn och mina ögon känns torra, något fyrkantiga och osunt dimmiga därför säger jag godnatt och hoppas att ni alla får drömma söta drömmar!

1 kommentar :

  1. Visa klarar av att bli framgångsrika till och med med hjärna stor som en skrynklig ärta.;)

    SvaraRadera