2009-09-15

sänka moderskeppet?

Idag kom hela bvc-gruppen hem till oss på fika! 6st barn, 6st mammor och 6st barnvagnar trängdes i vårt hem! Det blev morotskaka (ja jag bakade :P) en massa kaffe och skitsnack hmm ja bokstavligen, märkligt att en sådan sak kan uppta hela ens värld. Men det händer något med en när man får barn, det snackas kräk, dräggel och bajs! hur bajset ser ut, hur mycket hur ofta och inte att glömma hur det luktar...

Efter bebisträffen åkte jag och mamma till All världens mat för lite odd shopping, det blev halva (sesamgeggakaka?) inlagd gurka, vårrullar och dadlar, jepp lite gott och blandat med andra ord.

Senare på kvällen frågade Tom om jag kanske ville ta ett skönt bad, skall bara berätta hur och varför det kom på tal då jag i stort sett ALDRIG badar, jag blir oftast bara seg och konstig efter badet (ja, ja! konstigare då!)... Detta med amning har snart drivit mig till hmm vansinne? kanske inte riktigt men det har varit tuft, och ibland riktigt kämpigt att gå igenom. Det blir aldrig riktigt bra, ena studen finns det ingen mjölk och andra stunden finns det massor så att mina bröst ser ut som Pamela Andersson on anabola! och just det var fallet idag, såriga bröstvårtor och bamsetuttar from hell. Så tillbax till badet, jag tog en Ipren och tänkte att ett varmt bad kanske hjälper att mjuka upp mina två flytbojar av stål... jepp det blev då inte riktigt som jag tänkte. Noam som brukar bli lite kinkig på kvällen började redan efter sitt kvällsbad gnälla men vi trodde att detta som alla andra kvällar bara var tröttgnäll så jag skulle passa på medans T skulle natta...men icke! Inte skulle mamma få bada med tända ljus i lugn och ro, istället satt jag med duschslangen nära öronen och försökte dränka ljudet av skrikande bebis och en frustrerad pappas lugnande ord! Detta försök till "mys"bad avbröts abrupt av att mina båda killar kom in den ena mer rödögd än den andra och bad för sitt liv om att få lite mat! Så framöver tänker jag lyssna på mina mammainstinkter och duscha jävligt snabbt ;)

Som plåster på detta lilla sår får jag en stor kopp te och lite mys i soffan som förhoppningsvis värmer som tusen bad, slutet gott allting gott eller hur brukar man säga?

jag säger Natti natt :P

4 kommentarer :

  1. Jag!!!!tycker att DU är supper mamma:)en riktyg fajter<3Älskar dig mamma

    SvaraRadera
  2. Du är en sådan mamma jag önskar att jag själv hade haft! :*

    SvaraRadera
  3. tack mam o paps!! ni är ju helt underbara själva! och jag vill tro att jag har gott exempel i er om hur föräldrar skall vara! :X

    SvaraRadera