2009-09-20

Cykeltur, biogas och grisar

Man är modig när man vågar ändra riktning på sitt liv. Det kan vara riktigt skrämmande, otryggt och kostsamt, men den som vågar sig på kan hämta hem en storvinst i form av glädje i ett vardagligt måste. Det gjorde min pappa, han utbildade sig till VA-tekniker efter många år bakom skrivbord på ett företag som inte gav honom någon utveckling eller utmaning! och till slut fick han nog, detta resulterade i 2års utbildning, praktiktjänst i Israel i ca 12 veckor och ett nytt jobb den 1:a september. Han kommer att vara ansvarig tekniker på Karlstads nya biogasanlägning.

Min pappa, han räddar världen. Honom är jag stolt över!


I lördags var jag på första spinning passet på nästan ett år! och det var ju som att cykla (hihihi) har man en gång gjort det så glömmer man aldrig bort hur man skall göra... så super skönt ett ta i tills musklerna känns som överkokt spagetti (instruktörens ord). Imorgon bär det iväg kl 07.00 på 30 min cykel och sedan cirkelträning! hurtigt jag vet...


bekant och trygg på cykel..

Idag har det mest handlat om att bara vara och det gjorde vi med nära och kära, mys på mariebergsskogen med grisar, fika och plötslig skyfall.


2 kommentarer :

  1. Lille far lille far lille söta far en vilken kar vilken tur vi har den<3<3<3.Har saknat dig på spining idag:).Ska bli kull att sova hus dig och Noam imara;))).

    SvaraRadera