2009-09-23

don´t cry over spilt milk...

Denna härliga dag! September bjuder på fint väder som kompensation för det hemska augusti och jag passar på att njuta av ljus, värme och härliga stunder ute! Efter frukosten kändes som att hela min kropp och själ ville bara ut ut ut! Så jag packade ner Noam i vagnen och begav mig ut på en härlig promenad sk antikrundan, gubbholmen, älven mot färjestad, bron över till borgmästarholmen, klara, museiparken och hem mot Haga! efter ca 11 000 steg var vi hemma igen, nöjd och riktigt hungrig :P, det blev lunch ute på balkongen medans lillplutten sov vidare i sin lilla mysiga vagn.

Igår var det dags igen för träff med vår härliga mvc grupp. Vi har setts ett par gånger för långpromenad och lunch och igår var det min tur att bjuda hem alla stora och små :) Det blev antikrundan, kyckling tandoori och bulgursallad med fetaostcreme mums mums. Tyvärr fick jag avsluta träffen lite tidigare när jag fick en "akuttid" på vårdcentralen.

Jag berättade förra veckan om mjölkstockningen som antagligen kom till pga vårtnappen av silikon som vi har testat pga Noams små tänder som gärna naggar lite extra när jag ammar. Detta har jag berättat på bvc och diskuterat fram o tillbaks med min bvc sköterska men hon har propsat på att det kan vara svampinfektion, så jag har köpt ett antal krämer och smörjt utan någon förändring. Efter ca 4 v av smärta, blod och tårar kändes det som att jag höll på att bli tok knäpp på hela situationen och funderat på om det inte är dags att kasta in handduken och ge sig med amningen. Jag hade så rätt från början och detta lär mig att inte ifrågasätta mig själv och min magkänsla!

Diagnosen blev: såriga bröstvårtor! orsak: bebis med tänder. Behandling: ingen! kostand: massa penagr och slöseri med tid. Så nu sitter jag här och väger för och emot att sluta amma, men jag har nog bestämt mig. Tyvärr har jag som många andra nyblivna föräldrar gått på fällan lyssna på alla andra, och framförallt lyssna för mycket på dessa barnmorskor som bla glorifierar amningen och nästan jagar mammor som inte ammar som bödeln själv. Jag skall välja själv och göra det som passar mig och mitt barn punkt slut. Nu kom Tom hem. Han har varit i Stockholm på utbildning i ett par dagar, skönt att ha honom hemma igen... Nu skall lillfisen badas och nattas och sedan blir det massor av mys med min älskade sambo.

Natti natt.








saknade mina solglasögon...

1 kommentar :

  1. Det ska va gött att leva annars kan det kvittas<:)Pappa är hemma med, fotölgen är upptagen igen.

    SvaraRadera