2009-09-17

soppa och sång...

Jag har märkt att Noam tycker att det är kul när man sjunger och spelar musik, så jag bestämde att vi skulle testa att vara med på babyrytmik. Jag måste säga att jag hade en del förutfattade meningar om det hela, men det visade sig vara mysigt och alldeles lagom att aktivera sig med en torsdag förmiddag. Vi begav oss iväg till Svenska kyrkans församligshus där vi mottogs av en kantor i en rätt stor sal med högt till tak, en piano, massa kuddar på golvet och några leksaker. Vi sjöng och dansade runt med våra små i ca 45 minuter och efteråt fick vi om vi ville stanna på sopplunch! jag hade inte tänkt att stanna på detta men hela gruppen skulle äta där så det blev grönsakssoppa i stafett.

Mätta på soppa och palsternacka till lillen gick vi och hämtade ut 6 månaders paketet från Liberoklubben, igen så generöst av dom att ge prover och roliga grejer till Noam även om det säkert inte kostar mycket så är det uppskattat att få!

Kvällen har jag spenderat med att sätta in kort i album och jag kan säga att det känns som om jag bara har naggat på högen trots att jag har suttit i ett par timmar. Fyrkantig i ögonen skall jag nog natta mig själv nu, ser framemot lite sömn (hoppas jag) som känns välbehövligt efter ett par dagars kamp med mjölkstockning!

1 kommentar :

  1. Tack för en bra pass::kom till mamma och få du mat som hetter duga. Homos, thina ,sigarer,med mera,(ingen banta mat)

    SvaraRadera