2010-01-12

Vår, kalas och samvete...

Nu går startskottet på årets alla 1 års kalas, vi började året med att gratta Elsa som fyllde 1år den 30:e december. 7 mammor, lika många barn, leksaker presentpapper och massa gott i magen blev det igår. Tappade nästan bort min lille pojke i allt det där men hittade honom vid dammsugaren; hoppas att han tycker att det är lika kul att dammsuga om 15 år :P

Idag skulle vi träffa vår mamma/bebisgrupp. En underbar liten samling mammor och bebisar som jag har haft nöjet att följa från tiden allas bebisar låg i magen. Vi ses varannan tisdag för en långpromenad och lite lunch. Det är så kul att följa småttingarnas utveckling och framsteg i livet. Men idag blev det tyvärr bara halva gruppen... pga lite tråkigheter som hände på väg dit men jag hoppas att vi alla kan ses snart igen och att det som har hänt idag är glömt tills dess. Jag inser att jag själv inte skall känna skuld eller dåligt samvete och i skrivande stund tänker jag att jag hade handlat likadant igen om jag hade hamnat i liknande situation. Men jag har svårt att släppa och som alltid tar jag på mig saker trots att jag vet att det inte är mitt "fel". Ja ja..

För er som är Noamaddicts har jag tänkt berätta att vår lille solstråle har tagit ca 2 krypsteg framåt.. han klättrar på mig som en liten apunge så att jag ibland känner mig som en gammal schimpansmamma, hårig med hängtuttar ;p

Imorgon tror jag att jag skall skämma bort mig själv! jag skall gå och köpa en megasuperduperstor bukett tulpaner. Det är så härligt med snittblommor, en lyx som jag inte alltid unnar mig, men efter att "julen" plockas bort så är det härligt att drömma om våren med lite färska blommor på bordet.

Tack för att Ni finns och för att ni kommer hit och tittar till oss.

söt tårta

nya leksaker

bebisrally

städfreak?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar