2010-01-25

bokat och klart!

Hej du fina! Här är det fullt ös från morgon till kväll. I helgen har vi kalasat och säkerligen gått upp ett par kilon av allt god mat och fika. Elin (Tom´s kusin) fyllde 11 år och det firade vi i lördags. Skrutt var så trött efter kalaset att han nästan hoppade över både bad och kvällsmat! I söndags "firade" vi Noams Fadder, vi valde Wilma vår gudbarn/fadderbarn. En underbar tjej som jag vet kommer att ta ett stort ansvar för Noam. Tack älskade Wilma.

Jag har varit i valet och kvalet över att resa till Israel med Noam. Jag saknar mina morföräldrar så mycket men framförallt så börjar de bli så gamla och skruttiga, det känns som att jag vill passa på så att de kan träffa Noam innan det blir "för sent". Men efter att Noam föddes så har jag blivit rädd för allt, jag vet att det begränsar och att saker kan ske även på hemmaplan men jag blir sjuk av all oro. Jag antar att det hör till moderskapet och att INGET kan förändra detta, inte ens tiden. Så med detta insikt har jag bestämt mig för att åka. Igår bokade jag biljetter och till min stora lättnad så skall min älskade mamma åka med. Hon är min stöttepelare, min trygghet och tack vare henne så känns resan mycket lättare. Vi kommer att vara borta i 2 veckor och jag vet att det kommer att vara dom längsta veckorna i mitt liv.

Idag bär det av för en träff med alla bebisar som börjar bli så stora... Det blir fika (hoppas att jag kan avstå) och en liten promenad. Jag försöker att inte äta onyttigt och träna mer men jag måste erkänna att motivationen är inte på topp. Skall försöka tänka om så att det inte känns som ett straff varje gång jag måste trampa på min trainer eller hasa mig iväg sent på kvällen till gymmet :(. Det hade varit mycket roligare om jag fick till träningen tillsammans med någon.

Hoppas att du får en underbar dag. Jag lovar att återkomma med bilder från helgen och lite till. Kram Natti

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar