2010-01-19

plask i barnbassängen...

Hej kära du! Sitter just och njuter av en kopp kaffe medans min lille ängel ligger och sover. Dagarna avslöser varandra i snabb takt. För mig som är hemma känns det ibland att det är måndag och helt plötsligt söndag igen. Vi har äntligen börjat med babysim och det var ett kärt återseende för Noam, han fullkomligt tjöt av lycka när vi gick ner i bassängen. Ett mysigt sätt att fördriva tiden en måndag eftermiddag och vi alla blir så gôtt mosiga efteråt. Igår fick lille skrutt hålla i sig i bassängkanten själv och han lyckades ta ett par "apsteg" runt kanten. Han fick testa att "åka" rutschkana och dyka ner i vattnet och en liten stund att plaska runt i badringen och försöka att hålla balansen helt själv (med en smått hysterisk mamma bredvid sig). Han lyckades bra med allt och efter att ha sörplat i sig allt vatten ur bassängen så hittade han en rolig plastleksak som han höll hårt i tills vi skulle gå. Senare på kvällen kom farmor och hälsade på och det blev massor av bus på golvet, smask på puffat ris, och en hel del gos i soffan.

I söndags var jag och Tom på Avatar, vilken underbar film! Jag hade velat haft möjligheten att kunna se den i 3D men, det var värt varända minut. Den känndes t.om kort trots sina 2.45. Helt klart en av de bästa filmerna jag har någonsin sett!

Jag skall snart ringa 2 st dagis här i området och skall få en tid för vårt lilla studiebesök. Det känns spännande och riktigt skrämmande att det har gått ett år sen Noam föddes och att vi snart kommer in i en helt ny fas.


Hoppas att du får en underbar dag.



1 kommentar :