2009-12-21

snö, snor och barnvagnsrally

Hej där alla fina! Jag hoppas att fler än jag försöker att ta det lugnt innan jul... Får lätt panik på stan där alla springer runt som yra höns.. drar i allt, suckar och stressar... sicken julstämning va?

Här hemma är det lugnare än någonsin, ingen stress ingen ångest bara saknad efter sambon som jobbar dag som natt (då han gärna gnisslar tänder så att porslinet går sönder). Vi har haft två rätt så jobbiga veckor, sömnlösa nätter, en liten missnöjd skrutt som vaknar och gallskriker så att man får hjärtstillestånd! Feber, snor, vaccination nr 2 (svinis) och allmänt obalans i vardagen. Men idag vänder det mot ljusare tider och jag tror att så blir det i vårt fall också (väljer jag att tro på) och hoppas att vi kan få besök av john blund så att skrutt sover bättre framöver.


Vilken härlig vinter det verkar bli, kallt och vitt! det är så skönt att vara ute och insupa allt det vita (ni som känner mig vet) som ett perfekt inrett rum! Jag försöker att vara ute så mycket som möjligt och skrutt älskar att sova i sin mysiga vagn, inbäddad i sin michellinoverall och tusen lager ull...

Väntar ivrigt på posten varje dag, årets julkort har inte dykt upp ännu,.. tur att det har varit olika postgubbar varje dag annars skulle de lätt tro att jag var desperat på ett eller annat sätt ;)Hoppas och håller tummarna att julkorten kommer imorgon (dumma fuji som LOVADE att de skulle komma förra veckan)..

massor av kärlek till er alla...






3 kommentarer :

  1. jul stress är bara för någon som har dålig samvete "För dom har inte levt under året".Noam är livsnjutare ligger i sin mysspyss vagn och en undrebar mamma som ta hand om resten.älskar ÄR

    SvaraRadera
  2. Va go du är, "som ett perfekt inrett rum" :-) Ja, det är sannerligen vackert ute, jag minns när jag och skruttan var ute på gnistrande vinterpromenader! Tiden går fort, nu är hon snart 3 år! Hoppas att din sötnos börjar sova bättre! Ta hand om er och ha en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  3. Du vännen... inte för att oroa dig men ring Fujii för en kompis till mig väntade oxå på sina kort som inte kom och hon ringde och de sa att de hade fått tekniska fel och det blev inga julkort :-(

    SvaraRadera