2009-11-11

sitta säkert!

I början på veckan åkte vi och köpte en ny bilbarnstol. Skrutten sitter nu mycket skönare men framförallt säkert! Det blev en BeSafe, dyr historia men jag hoppas att den är värd priset! Noam hann knappt sitta i den 5 minuter innan han somande. Men innan det så tittade han runt på alla bilar och hus, kul att se världen runtomkring och inte bara ligga som en liten grönsak.

Han är så snabb,mitt lilla busfrö, vill bara iväg och utforska allt runtom. Hinner knappt med det nya innan han drar iväg igen... Det är så fantastiskt att kunna kommunicera med honom. Han tittar efter lampan, förstår när jag skall busa och prutta honom på magen och älskar när vi leker tittut. Han förstår att vi skall bada när jag tar fram badbaljan och t.o.m skriker av iver! Men det han älskar mest av allt är när vi skall borsta tänderna! helt tokigt glad i tandborsten och han blir så ledsen när jag tar den ifrån honom ( han kör in den lite för långt in i munnen!)

Imorgon skall vi på rytmik, och jag känner mig så splittrad. Hur skall man göra med allt sånt nu när svininfluensan drar över Sverige som pesten. Det varnas från alla håll och kanter men man får aldrig några klara besked över vad som gäller de små... suck. Vi försöker umgås i lite mindre grupper hemma hos varandra (i föräldrar-barngrupper) istället för att gå tex till öppnaförskola, men något socialt umgänge måste man ju ändå kunna ha annars skulle jag bli helt knäpp! och Noam med för den delen...

ÅÅÅ nu hör jag nyckeln i dörren, Tom är hemma... Nu blir det soppa och grey's anatomy!





Trötta efter badhus och bus!

1 kommentar :