2009-10-27

Tittut...


Snart kommer min lille pojke att plöja runt i lägenheten med sin lilla lära-gå stol, men än så länge så duger den fint till att sitta i och slå på alla knappar. Att det inte har någon on/off knapp förvånar mig, men för att hantera långa stunder med allt för enformiga ljudstycken så har jag tejpat för några små hål som agerar högtalare för att dämpa ljudnivån ;)


Helgen kändes som en sekund kort. Lördagenkvällen var superdupermysig, hemma hos A&P som bjöd på 3 rätters middag, såååå gott. Massor av mys i deras fina nya soffa och så lärde A mig att virka små gossedjur! kan knappast slita mig ifrån virknålen, men får vänta tålmodigt på en bok om denna svåra hantverk.


Söndagen spenderades i bilen och på Torsby´s sjukhus. Där min syster skulle läggas in för operation. Jag var inte förberedd för dagen (jodå, en inbiten kontrollfreak!) så den kändes lite svår. Påfrestande att inte veta vad som skulle hända och hur allt skulle gå. Det är så jobbigt med sjukhus även om det leder till en positiv förändring i hennes liv. I väntan på att operationen skulle vara över tog jag , mamma och mellansystern en promenad ner till centrum?! hrm vet ej om man kan kalla 14 pizzerior och 4 korvmojjar för centrum men det kanske är det som säljer...


Vi lyckades denna gråa regninga dag hitta ett konditori som hade öppet och i förhoppning om att få lite värme och något som skulle höja humöret en sväng (läs massor av socker) så tänkte vi en lite kaka till te´t. Men pga min tråkiga nöt- och allt annat allergi så är det så svårt att fika. Damen bakom disken föreslog en "mollusk" vilket i mina öron klingade som en hemska och varig böld/sjukdom. Vi konstaterade att det faktisk är en sjukdom över en chokladboll som krävde en motorsåg för att slinka ner i svalget. Nog om detta, syrran mår bättre och imorgon skall jag hämta hem henne.


Nu är det 3 minuter kvar tills min tv kväll startar. Las Damas Desesperadas, the new adventures of old christine och brothers and sisters...så nu mina fina vänner säger jag Natti Natti (för att jag lär somna i soffan)

3 kommentarer :

  1. Jag saknar er!!! massa kramar faster erika! <3

    SvaraRadera
  2. ÄLSKARRRRRRRRRRR dig lilla plutten du gör mig=))))))MORMOR

    SvaraRadera
  3. Men vilken fart det kommer att vara hemma... en liten kille med massor med krut :)

    Kram
    Malin

    SvaraRadera