2010-10-16

Ensam uttråkad krympling söker...

Hej vacker! Det har gått lite mer än en vecka sen min operation och jag mår redan mycket bättre. Tror dock att psyket tar största smällen. Jag är INTE van att vara själv hela tiden och börja känna stor rastlöshet som ter sig i allt större irritation över att vara hindrad. Dagarna spenderas i soffan framför tv'n, ni som har en aning om vad som sänds dagtid förstår säkert att smart det blir man inte. Lätt fyrkantig i ögonen och fullmatad med reklam och riktigt dåliga program. Skall försöka att få Tom att packa upp några böcker, då jag läste ur den jag hade framme på bara 2 dagar.

Vi har äntligen fått det nya badkaret och gladast av alla är Noam som äntligen får lite större yta att bada i (min lilla Flipper). För min del handlar det om planering, inplastning och mycket tålamod för att kunna ta ett litet dopp under duschkranen, men härligt att badrummet är nästan helt på plats. Vi måste tyvärr ha kvar avfuktaren några veckor till för att vara säkra på att det blir torrt i väggen efter grannens vattenskada men det är ett litet pris som vi gärna betalar. Det hade inte varit kul att riva ut allt och börja om...

Är just nu hemma hos mamma och pappa för att få lite miljöombyte. Men i deras tv sändes samma s**t och alla har gått ut till lekparken, så jag testar nätets utbud en lördag fm. Skulle vara kul att höra vad ni har för favvoböcker, skriv gärna och tipsa!

Ta hand om dig och alla i din närhet!

2 kommentarer :

  1. Lyckan, kärleken och meningen med livet är ju en film som går på bio nu, har blivit tipsad om den boken själv. Ska börja läsa den i nästa vecka!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Det finns ju så sjukt mycket bra böcker som man kan sticka näsan i nu när hösten är antågande. Steig Larssons Millenumtriologi är bäst för lata förmiddagar. Eller lite lättsammare: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson :). Jag ska själv försöka ta tag i en riktigt saftig bok nu till hösten.

    SvaraRadera