2010-03-04

Borta bra men hemma bäst!

Hej fina du. Efter 2 långa veckor med feber, snor och kräkningar är vi alla något som när friska igen. Detta firade jag med ett träningspass med min mamma! Benen kändes tunga, mjölksyran gavs sig till känna snabbt men skönt kändes det efteråt och jag är laddad med ny energi.

Vår resa till Funäsdalen blev INTE som jag hade hoppat utan som jag hade väntat mig tyvärr... Efter 2 dagar blev Noam sjuk och strax därefter jag. Veckan spenderades i ett rum på 5 kvm i en stuga på 75 kvm, tillsammans med ytterligare 6 personer som blev tvungna till att stå ut med oss dag som natt. Pga det kalla vädret ca -30grader så blev det inte mycket aktivitet de dagar vi var friska och för Toms del blev det heller inte mycket skidåkning. På väg hem blev han sjuk och hela veckan har vi legat och turats om att vara febriga, snoriga och sedan toppades veckan från hell med kräksjuka! jippie...men vem klagar?

Nu blickar vi framåt en härlig semester i värmen. Jag har fått rapport angående vädret i Israel och vi har att se framemot ca 30grader på dagen och 15-20 på kvällen. Kanske kan det kompensera för det kalla vintern som jag sakta men säkert börjar få nog av. Igår köpte jag chinos och pikétröjor till Noam och jag längtar tills jag får klä honom i det. Det skall bli skönt att få slippa overall, vantar och mössor!

Nu ropar mamma att det är mat! myssöndag med mamma och pappa...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar