2010-03-31

home sweet home...

Hej du vackra! Vi har redan hunnit vara hemma i ett par dagar och det har varit riktigt skönt! Resan till Israel gick bra och Noam klarade det hela över alla mina förväntningar. Han var pigg, glad och otroligt nyfiken på allt och alla. Han lyckades charma de flesta med sitt leende och hälsade glatt på alla han mötte. En del hebreiska har han hunnit snappa upp såväl som några namn på mostrar och kusiner. Men skönt är det att vara hemma i mitt trygga miljö.

Den 2:a april firade jag 20 år i Sverige och det märks tydligt att tiden har omvandlat mig. Det finns tydliga skillnader på vardagen här och i Israel och det blir en svår situation då jag försöker finna ett sätt att fläta dessa världar samman. Jag måste inse att olikheterna är för stora och att båda sätt att leva är rätt för den miljön och arvet man bär på.

I lördags deltog vi i påskparaden som tog oss från musieéparken till stora torget (vi genade ngt)där vi sjöng, köpte ballong, åt munkar och hade riktigt mysigt. Resten av dagen spenderades med familjen hemma hos mor och far. Mysig påskmiddag och en klippning! Jag klippte av mig håret. Numera bär jag en ngt längre page. Jag har inte haft så kort hår på mer än 13 år! härlig känsla och jag trivs!

Här hemma luktar det bullar (min sockerbagare Tom bakar för en hel armé). Vi håller på att baka inför det stora kalaset och bullar är inte min kopp te ;) (i alla fall inte att baka)...
så nu skall jag mumsa bullar som jag slapp baka :D

1 kommentar :

  1. Härligt att ni har haft det bra!!!
    Jag ser gärna en bild på din nya frisyr!
    Vore kul att ses snart.
    Ta hand om er!

    KRAM

    SvaraRadera